احساسات چگونه ایجاد میشوند؟

احساسات چگونه ایجاد میشوند؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 879 | نویسنده : |

به علائم جسمی مانند عرق کردن کف دست و بالار فتن ضربان قلب از ترس، درد بدن ناشی از تجربه غم و افزایش دمای بدن برای عصبانیت، در هنگام تجربه احساسات توجه داشته باشید.

  • محرک های عاطفی را بشناسید

ریشه احساسات همیشه آشکار نیست، ممکن است گاهی آنها ناشی از مسائل عمیق تر یا نا امنی ها باشند. در مورد احساسات خاصی که احساس می کنید، محرک های احتمالی را بررسی کنید. ممکن است این احساسات از یک منبع غیرمنتظره مانند خسته شدن، از دست دادن دوست یا عضوی از خانواده، گرسنه بودن یا خوردن یک وعده غذایی ناسالم ناشی شود.

  • ذهن آگاهی را تمرین کنید

تمرین ذهن آگاهی، که یک حالت ذهنی است که با تمرکز روی آگاهی شما در لحظه حاضر حاصل می شود، به شما کمک می کند تا احساسات خود را درک کرده و بپذیرید. این آگاهی لحظه به لحظه، تشخیص و درک احساسات شما را آسانتر می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی تأثیرات مثبتی بر بهزیستی روانشناختی می گذارد.

می خواهید بدانید که چگونه ذهن آگاهی را تمرین کنید؟ یکی از بهترین راه ها، مدیتیشن ذهن آگاهی است که به شما امکان می دهد روی احساسات در بدن خود تمرکز کنید. تمرین یوگا، پیاده روی، رسیدن به گل و گیاه و آشپزی هم حرکت های مفید در این راستا هستند. ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند تا روی احساسات خود کار کنید، ذهن خود را آرام کنید و احساسات خود را تنظیم کنید.

مراقب خودتان باشید

طبیعی است که هر از گاهی احساسات غیرقابل کنترل را تجربه کنید، زیرا ممکن است در شرایط خاصی قرار گرفته باشید. برای کنترل احساسات روزمره، مراقبت از خود بسیار مهم است. اگر نتوانید از سلامتی خود مراقبت کنید، چگونه می توانید احساسات خود را درک کرده و تنظیم کنید؟

چک لیست مراقبت از خود باید شامل جنبه های مربوط به سلامت جسمی، اجتماعی، روحی، معنوی و محیطی شما باشد.

آیا یک رژیم غذایی سالم و متعادل، استراحت کافی، ارتباط با عزیزان، خلوت با خود و مدیتیشن و گذراندن وقت در خارج از منزل در برنامه شما قرار دارد؟ همه این ها به نوعی راه های مراقبت از خود محسوب می شوند. این ها فقط برخی از اقداماتی است که شما باید هر روز برای ارتقاء سلامتی کلی خود انجام دهید.

منبع: مجله سلامت

 


می پسندم نمی پسندم

سه شنبه 31 تير 1399 -18:11 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: